Primarul Robert Negoiță a susținut astăzi o conferință de presă privind transparența instituțională - Primaria Sectorului 3 – Bucuresti
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe X

Acasa PresaEvenimente

Primarul Robert Negoiță a susținut astăzi o conferință de presă privind transparența instituțională

Primarul Robert Negoiță a susținut astăzi, 29 martie, o conferință de presă cu privire la transparentizarea activității Primăriei Sectorului 3, a instituțiilor subordonate și a întreprinderilor publice având ca autoritate tutelară Sectorul 3.
Conferința a avut loc în contextul în care Consiliul Local al Sectorului 3 a adoptat miercuri, 28 martie, la inițiativa primarului Robert Negoiță, „Hotărârea privind aprobarea unor măsuri de îmbunătățire a actului de transparență instituțională”.
„Asistăm la o premieră la nivelul instituțiilor publice din România, o autoritate publică locală își asumă transparentizarea activității sale, a subordonatelor, societăților deținute, dar și a unităților de învățământ de stat din sector. Ieri în ședința Consiliului Local a fost aprobată o hotărâre privind transparența instituțională. Potrivit acesteia toate plățile vor fi făcute după publicarea în prealabil pe site a documentației aferente acestora. Hotărârea va intra în vigoare începând cu data de 1 mai, termen care ne permite să punem la punct toate aspectele așa încât postarea documentelor să se realizeze cu respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal. Ne dorim astfel să ajungem la un nivel de normalitate, ceea ce pentru țările dezvoltate este o obișnuință. Aș vrea să adaug că în momentul de față suntem într-un proces continuu de digitalizare a activității primăriei”, a declarat primarul Sectorului 3, Robert Negoiță.
Hotărârea prevede ca toate contractele, parteneriatele, protocoalele, acordurile, dar si toate facturile să fie afișate pe site-urile Primăriei Sectorului 3, ale instituțiilor subordonate și întreprinderilor publice având ca autoritate tutelară Sectorul 3.
Astfel, pe pagina web a fiecărei instituții va fi creat un meniu denumit „Transparență instituțională”, unde vor fi publicate documente din domeniile financiar, achiziții, investiții sau contracte. Postarea documentelor se va face cu respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal.
Dintre documentele care vor fi publicate amintim:
- Proiectul de buget, conform calendarului bugetar;
- Bugetul aprobat și rectificările de buget;
- Contul de închidere a execuției bugetare – bilanțul;
- Calculul indicatorilor bugetului – trimestrial;
- Gradul de îndatorare;
- Facturile;
- Programul anual al achizițiilor publice;
- Strategia în domeniul investițiilor;
- Contractele de achiziții publice/acordurile-cadru încheiate;
- Protocoalele, acordurile/parteneriatele încheiate cu instituții publice, persoane juridice sau organizații neguvernamentale.


Serviciul Relații Mass-media
021.318.03.35
presa@primarie3.ro

Cele mai noi

Desi se fac toate eforturile pentru a se asigura corectitudinea datelor oferite, va rugam sa contactati directiile si serviciile Primariei Sectorului 3 al Municipiului Bucuresti pentru confirmarea informatiilor prezentate.
Toate materialele prezentate in acest website sunt proprietatea Primariei Sectorului 3 al Municipiului Bucuresti. Nu puteti folosi aceste materiale fara acordul Primariei Sectorului 3 al Municipiului Bucuresti