sector 3
Presă

Contribuabilii persoane juridice din Sectorul 3 sunt invitați să se logheze pe platforma „Cereri și declarații online”

04.07.2023
Contribuabilii persoane juridice din Sectorul 3 sunt invitați să se logheze pe platforma „Cereri și declarații online”

Contribuabilii persoane juridice din Sectorul 3 sunt invitați să se logheze pe platforma „Cereri și declarații online”

 

          Direcția Generală Impozite și Taxe Locale Sector 3 informează că, începând cu luna septembrie, interacțiunea cu contribuabilii persoane juridice se va desfășura exclusiv online

 

Încă un pas spre digitalizare, pentru servicii mai rapide și mai eficiente

          Fără a mai fi nevoie să facă drumuri inutile până la sediile primăriei, contribuabilii persoane juridice din Sectorul 3 vor accesa direct, de la distanță, platforma „Cereri și declarații online” disponibilă pe site-ul www.ditl3.ro.

 

Apel către contribuabilii persoane juridice

Astfel, DGITL Sector 3 face un apel către toți contribuabilii persoane juridice să-și creeze conturi de utilizator pe platforma online. E pasul esențial care face trecerea spre noua modalitate de comunicare. Întregul proces va fi asistat, dar Direcția Generală Impozite și Taxe Locale Sector 3 solicită sprijinul persoanelor juridice pentru a iniția demersul.

 

Cum se face logarea în platformă, un proces simplificat

Pentru a beneficia de serviciile platformei online, este necesară crearea unui cont de utilizator. Procesul de înregistrare este facil și presupune accesarea site-ului www.ditl3.ro, la secțiunea „Cereri și declarații online”. Pentru a ușura procesul de logare/înregistrare, persoanele juridice au la dispoziție un ghid de creare a contului, la secțiunea „Ghid depuneri declarații online”. După parcurgerea pașilor și validarea contului, utilizatorul va avea acces total la cont, va putea completa cereri/declarații și va atașa documentele necesare afișate pe site-ul www.ditl3.ro la secțiunea „Persoane juridice/acte necesare”.

Orice operațiune fiscală validată prin semnătură electronică certificată

Pentru orice solicitare/operațiune fiscală solicitată prin intermediul platformei este necesară semnarea electronică a documentelor. Pentru aceasta este nevoie de semnătură electronică atestată prin certificat digital calificat, potrivit prevederilor art. 80 alin. (1) litera a) din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Legea prevede că „persoanele juridice, asocierile și alte entități fără personalitate juridică, precum și persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică numai cu certificate calificate”.

 

Cum se obține semnătura electronică certificată

Utilizatorul persoană fizică (administratorul societății) va putea achiziționa din propriul profil o semnătură electronică certificată, valabilă 24 de ore din momentul activării sau una valabilă timp de un an, în funcție de opțiune.

Direcția Generală Impozite și Taxe Locale Sector 3 continuă procesul digitalizării, iar pentru a facilita preluarea online a solicitărilor venite din partea persoanelor juridice oferă alternativa depunerii declarațiilor fiscale pe platforma de cereri și declarații online.

O enumerare a pașilor ce trebuie parcurși pentru crearea cu succes a contului, precum și ghidul de înregistrare pentru persoane juridice pot fi consultate accesând link-ul: https://www.ditl3.ro/ghid-declaratii.aspx.

 

Serviciul Presă

presa@primarie3.ro