sector 3
Presă

Prestaţii financiare excepţionale acordate de Primăria Sectorului 3

27.09.2023
Prestaţii financiare excepţionale acordate de Primăria Sectorului 3

        Primăria Sectorului 3, prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, a aprobat, în luna septembrie, opt cereri pentru acordarea prestaţiei financiare excepţionale, cuantumul total alocat fiind 11.520 de lei. Prestațiile se acordă anual sub formă de tichete sociale.

Precizăm prestaţiile financiare excepţionale pentru copii se acordă în baza Legii 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului și a Hotărârii Consiliului Local Sector 3 nr. 80/2021.

Prestaţia financiară excepţională se acordă următoarelor categorii de persoane:

  • Copiii aflaţi în grija familiei extinse pentru o perioadă scurtă de timp;
  • Copiii din familii monoparentale sau dezorganizate;
  • Copiii aflaţi în grija familiei extinse şi pentru care s-a dispus măsură de protecţie specială/tutelă;
  • Copiii ai căror părinţi sunt în proces de desfacere a căsătoriei, sunt separaţi în fapt sau locuiesc încă împreună, însă nu se gospodăresc împreună;
  • Copiii a căror familie naturală sau de plasament are în creştere şi îngrijire copii cu dizabilitate gravă sau accentuată;
  • Copiii a căror familie este beneficiară de alocaţie de susţinere;
  • Copiii ai căror părinţi/părinte/reprezentant legal execută o pedeapsă privativă de libertate sau care a/au fost eliberat/eliberaţi recent, cu condiţia ca acesta/aceştia să fie în evidenţă AMOFM pentru identificarea unui loc de muncă;
  • Copiii din familiile ai căror părinţi/reprezentanţi legali sau fraţi/surori sunt diagnosticaţi cu boli cronice care necesită costuri ridicate pentru tratament permanent.

  

Condiţii de eligibilitate 

Condiţiile obligatorii pe care trebuie să le îndeplinească potenţialul beneficiar (familia/reprezentantul legal) de prestaţii financiare excepţionale sunt următoarele:

  • Cererea scrisă a părintelui său a reprezentantului legal al copilului;
  • Venitul per membru de familie să nu depăşească valoarea indicatorului social de referinţă;
  • La acestea se adăugă instrumentele specifice asistenţei sociale:
    • Ancheta socială care vizează atât testarea mijloacelor de trai (în vederea calculării baremului per membru de familie), cât şi identificarea nevoilor potenţialului beneficiar;
    • Planul de servicii şi contractul cu familia/reprezentantul legal al copilului.

     

Ce acte trebuie depuse
1. Acte de identitate: carte de identitate (pentru părinți), certificatele de naștere ale copiilor;

2. Acte de stare civilă - căsătorie, divorț, deces
- Hotărâre judecătorească pentru persoane arestate/dispărute (sau adeverinţă de la Direcţia Generală a Penitenciarelor)
- Hotărâre de încredinţare/ plasament/ tutelă

3. Adeverinţă de venituri (original):
- adeverinţă de salariu net cu specificaţie pentru bonuri de masa;
- talon pentru orice tip de pensie/şomaj/indemnizaţie;
- decizie de pensionare pentru pensiile medicale;
- talon de alocaţie de stat pentru copii;
- adeverinţă de venituri de la Administraţia Financiară;
- adeverinţă de la Oficiul Forţelor de Muncă şi Şomaj – în cazul în care solicitantul nu are un loc de muncă cu specificaţia că se află în evidența AMOFM ca persoană în căutarea unui loc de muncă;
- declaraţie notarială pe proprie răspundere pentru persoanele care nu/au lucrat cu contract de muncă, dar în prezent nu realizează venituri şi cartea de muncă;
- hotărâre de stabilire a pensiei alimentare pentru copii, actualizată (în cazul în care nu primeşte pensia- declaraţie notarială)

4. Contract casă sau declaraţie de la proprietarul imobilului doar în cazul în care nu deţine contract

5. Adeverinţe medicale pentru toţi membrii familiei – certificat de invaliditate/ persoane cu handicap

6. Adeverinţe de școlarizare pentru copiii din familie (cu specificaţie pentru bursă socială şi promovare)

 

Tipizate: 

Cerere prestații financiare excepționale

Cererile pot fi depuse la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 3, str. Parfumului nr. 2-4 (office@dgaspc3.ro); program de lucru cu publicul: luni – joi între orele 09.00-15.00.

 

 

 

Serviciul Presă

presa@primarie3.ro