
Primarii Sectorului 3, Sectorului 2 și Sectorului 4 au susținut, astăzi, 20 noiembrie, o conferință de presă comună în cadrul căreia au prezentat proiectul „Modernizarea și Dezvoltarea Rețelei Metropolitane Integrate de Piste pentru Biciclete și Trasee Pietonale – I Love Velo”, una dintre cele mai mari investiții în mobilitate urbană sustenabilă din Regiunea București–Ilfov.
„Acest proiect este mai mult decât o investiție de mobilitate – este o necesitate. Bucureștiul are nevoie de rute sigure și conectate, iar I Love Velo oferă exact acest lucru: infrastructură modernă care trece dincolo de limitele administrative și creează pentru locuitori variante reale de a se deplasa rapid, în siguranță și prietenoase cu mediul”, a declarat gazda conferinței, primarul Robert Negoiță.
Pe de altă parte primarul Rareș Hopincă a explicat că „Sectorul 2 se află într-un nod strategic de trafic, iar această rețea de peste 100 km ne permite pentru prima dată o conectare fluentă cu Sectorul 3 și Sectorul 4 : “Este o investiție fundamentală în calitatea vieții, iar prin colaborare între sectoare reușim să construim ceva ce niciunul dintre noi nu ar putea realiza singur.”
Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță a lansat un mesaj de unitate: „Mobilitatea urbană modernă înseamnă cooperare, continuitate și infrastructură pe termen lung. Prin acest proiect comun, creăm o legătură directă și rapidă între comunitățile noastre și oferim cetățenilor soluții reale pentru reducerea aglomerației și creșterea siguranței în trafic.”
Proiectul propune realizarea unei rețele continue de 102,39 km de infrastructură velo-pietonală, care va conecta direct marile cartiere din Sectorul 3, Sectorul 2 și Sectorul 4, extinzând traseele până la Cernica și oferind o alternativă modernă, sigură și ecologică la transportul auto.
O finanțare europeană esențială
Investiția, pregătită pentru finanțare prin Programul Regional București–Ilfov 2021–2027, vizează reducerea traficului, îmbunătățirea calității aerului și crearea unor coridoare de mobilitate activă la nivel metropolitan. Documentația tehnică este completă și conformă cerințelor finanțatorului, ceea ce face proiectul eligibil și matur pentru implementare.
Necesitatea proiectului
În ultimii ani, cele trei sectoare au înregistrat congestii în creștere, cu peste 35.000 de vehicule/zi în punctele critice și 108 accidente grave implicând pietoni sau bicicliști. Lipsa conexiunilor între sectoare limitează utilizarea bicicletei ca mijloc de transport. Noua rețea va lega zone precum Titan, Dristor, Vitan, Obor, Baicului, Pantelimon, Tineretului și Timpuri Noi, construind trasee continue și sigure între polii urbani.
Repere ale proiectului
Beneficii pentru cetățeni
Sociale
De mediu
Economice
Serviciul Presă