Primăria Sectorului 3 revine cu clarificări în privința transferării în online a operațiunilor de registratură.
De astăzi, 30 iunie, interacțiunea cu publicul se face exclusiv online. Fără a mai fi nevoie să facă drumuri până la sediul primăriei, cetățenii vor putea accesa direct, de la distanță, portalul de Servicii electronice precum și aplicația de sesizări.
Asistență în demersul online, în zona de self-service de la sediul Primăriei Sectorului 3, pentru persoanele fără acces la tehnologie
Pentru a veni în sprijinul persoanelor fără acces la tehnologie, Primăria Sectorului 3 pune în continuare la dispoziția cetățenilor, la sediul instituției (Calea Dudești nr. 191), calculatoare și imprimante. Aceștia vor beneficia constant de consiliere din partea personalului specializat, pentru parcurgerea cu succes a etapelor depunerii documentelor online.
Semnătura digitală, pusă de dispoziție de Primăria Sectorului 3
Tot ce trebuie să facă locuitorii Sectorului 3 este să își creeze un cont pe portalul oficial al primăriei sau din aplicația dedicată (disponibilă pe iOS și Android). Contul poate fi creat cu o adresă de e-mail, dar există și opțiunea de autentificare cu alte conturi ale instituțiilor guvernamentale, precum Ghiseul.ro sau ROeID pe care cetățenii ar putea să le dețină deja. Pentru utilizarea serviciilor electronice este necesară deținerea unei semnături digitale, pusă la dispoziție de Primăria Sectorului 3, pentru o perioadă de trei luni.
Digitalizarea activității Primăriei Sectorului 3, un demers anunțat încă din anul 2022
Încă din anul 2022, Primăria Sectorului 3 informa cetățenii asupra primelor demersuri de digitalizare a activității, urmând o perioadă de tranziție între registratura clasică și serviciile exclusiv electronice.
În această perioadă, registratura fizică din Calea Dudești nr. 191 a funcționat în paralel cu o zonă de self-service, unde cetățenii au avut la dispoziție infrastructură digitală și asistență specializată pentru depunerea documentelor online. Astfel, Primăria Sectorului 3 a venit și va veni în continuare în sprijinul persoanelor în vârstă și fără posibilități materiale sau care întâmpină dificultăți în parcurgerea procedurilor electronice.
Autorizarea comercială online, un proiect pilot
Procesul de autorizare comercială, o parte semnificativă din activitatea de registratură, a fost primul care a trecut în online, cu scopul simplificării și optimizării operațiunilor specifice. În prezent, la aproximativ trei ani de la implementare, transferul în online al serviciilor de autorizare comercială și-a dovedit eficiența, ceea ce a determinat trecerea în regim electronic a tuturor serviciilor de registratură.
Instituția și-a propus digitalizarea treptată a activității pentru o administrație eficientă, îndreptată spre nevoile cetățenilor.
Serviciul Presă
presa@primarie3.ro