sector 3
Primăria

DIRECȚIA GENERALĂ DE EVIDENȚA PERSOANELOR SECTOR 3

Informaţii utile

 Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 3 îi informează pe cetățeni cu privire la categoriile de acte de identitate emise și termenele de eliberare pentru acestea.
De asemenea, în contextul modificării măsurilor fiscal-bugetare prin Legea 141/2025, Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 3 face o serie de precizări, în conformitate cu noile prevederi legale.


La nivelul Direcției Generale de Evidența Persoanelor Sector 3 se eliberează următoarele tipuri de acte de identitate:
 
  • Carte Electronică de Identitate (CEI)
- are dimensiune standardizată, conform normelor europene, asemenea unui card bancar și va putea fi utilizată ca document de călătorie;
- include funcționalitatea de semnătură electronică prin conectarea la anumite aplicații;
- este prevăzută cu un CIP cu cel puțin zece elemente de securitate.

Domiciliul titularului nu apare în formatul tipărit, ci doar în cel electronic.

Cererea pentru carte electronică se depune doar cu programare online, accesând exclusiv: https://hub.mai.gov.ro/

Costuri: Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

În cazul minorilor sub 14 ani pentru care se solicită carte electronică de identitate se achită 70 de lei la ghișeele CEC Bank și automatele de plată SelfPay.

Opțiunea pentru a solicita o carte de identitate poate fi exprimată oricând de titular, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.

Documentele vor fi prezentate în original
  • Începând cu data de 01.08.2025, cererea pentru eliberarea cărții de identitate electronice se poate depune la orice serviciu de evidență a persoanelor, indiferent de locul de domiciliu.
  • CEI poate fi ridicată de la orice serviciu de evidență a persoanelor, în funcție de opțiunea solicitantului.
  • Termenul de eliberare se prelungește cu 10 zile lucrătoare față de cel stabilit la nivelul serviciului de evidență la care a fost depusă cererea.
  • În situații deosebite cartea de identitate electronică poate fi eliberată în termen de 5 zile.

Informații referitoare la cartea electronică de identitate pot fi găsite pe:
https://carteadeidentitate.gov.ro/ și https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei

 
  • Cartea de identitate simplă (CIS)
-are dimensiune standardizată, conform normelor europene, asemenea unui card bancar;
- face dovada identității, a cetățeniei și a domiciliului în România;
- nu constituie document de călătorie în statele membre ale U.E.;
- nu permite titularului accesarea serviciilor publice sau private electronice;
- se eliberează în termen de 30 de zile de la data solicitării, fără posibilitatea urgentării.

Costuri: 40 de lei, se achită la ghișeele unităților CEC Bank și la automatele de plată SelfPay.

Documentele vor fi prezentate în original

 
  • Cartea de identitate provizorie (CIP)
-este eliberată persoanelor care nu dețin actele necesare eliberării unei cărți de identitate

Cererea se depune prin programare online, accesând https://programari-ci.primarie3.ro/ sau prin prezentarea la ghișeu, fără programare, în limita posibilităților.

Costuri: 1 leu, se achită astfel:
- la ghișeu - numerar sau cu card bancar;
- pe ghișeul.ro: Sector 3 - Impozite și Taxe Locale - CUI 4420465 - alte venituri din prestări de servicii și alte activități/taxa pentru emiterea unei cărți de identitate - Evidența Populației;
- cont bancar TREZORERIA Sector 3: RO04 TREZ 7032 1G33 5000 XXXX


Opțiunea pentru a solicita o carte de identitate poate fi exprimată de către titular pentru motivele: 
expirare valabilitate, schimbare domiciliu, pierdere, distrugere, deteriorare,
furt, schimbarea datelor de stare civilă, schimbarea fizionomiei, sexului, schimbarea domiciliului din străinătate în România

Actele necesare se regăsesc pe:
https://www.primarie3.ro/index.php/informatii_publice/acte_necesare  

 
  • Cartea de identitate provizorie pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate și reședință în România (CIP CRDS)

- este eliberată persoanelor care dețin pașaport de cetățean român cu domiciliul în străinătate și locuiesc temporar pe teritoriul României
Cererea se depune prin programare online, accesând https://programari-ci.primarie3.ro/ sau prin prezentarea la ghișeu, fără programare, în limita posibilităților.

Costuri: 1 leu, se achită astfel:
- la ghișeu - numerar sau cu card bancar;
- pe ghișeul.ro: Sector 3 - Impozite și Taxe Locale - CUI 4420465 - alte venituri din prestări de servicii și alte activități/taxa pentru emiterea unei cărți de identitate - Evidența Populației;
- cont bancar TREZORERIA Sector 3: RO04 TREZ 7032 1G33 5000 XXXX


Opțiunea pentru a solicita o carte de identitate poate fi exprimată oricând de către titular.

Actele necesare se regăsesc pe:
https://www.primarie3.ro/index.php/informatii_publice/acte_necesare  

Documentele vor fi prezentate în original

 
  • Viza de reședință
- este eliberată persoanelor care locuiesc mai mult de 15 zile la o altă adresă decât cea prevăzută în actul de identitate

Cererea se depune prin programare online, accesând https://programari-ci.primarie3.ro/ sau prin prezentarea la ghișeu, fără programare, în limita posibilităților.

Costuri: gratuit

Actele necesare se regăsesc pe:
https://www.primarie3.ro/index.php/informatii_publice/acte_necesare  

Documentele vor fi prezentate în original
Cele trei sedii ale Direcției Generale de Evidența Persoanelor Sector 3 sunt:
 
  • Serviciul Evidență 1- str. Matei Basarab nr. 32, Corp C, Sector 3;
  • Serviciul Evidență 2 - str. Nerva Traian nr. 1 bloc K6, Tronson II;
  • Serviciul Evidență 3 - str. Nerva Traian nr. 1 bloc K6, Tronson II
                 

Termene de eliberare pentru Cartea de Identitate:

Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 3 îi informează pe cetățeni cu privire la categoriile de acte de identitate emise și termenele de eliberare pentru acestea.

De asemenea, în contextul modificării măsurilor fiscal-bugetare prin Legea 141/2025, Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 3 face o serie de precizări, în conformitate cu noile prevederi legale.


La nivelul Direcției Generale de Evidența Persoanelor Sector 3 se eliberează următoarele tipuri de acte de identitate:
 
  • Carte Electronică de Identitate (CEI)
- are dimensiune standardizată, conform normelor europene, asemenea unui card bancar și va putea fi utilizată ca document de călătorie;
- include funcționalitatea de semnătură electronică prin conectarea la anumite aplicații;
- este prevăzută cu un CIP cu cel puțin zece elemente de securitate.

Domiciliul titularului nu apare în formatul tipărit, ci doar în cel electronic.

Cererea pentru carte electronică se depune doar cu programare online, accesând exclusiv: https://hub.mai.gov.ro/

Costuri: Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

În cazul minorilor sub 14 ani pentru care se solicită carte electronică de identitate se achită 70 de lei la ghișeele CEC Bank și automatele de plată SelfPay.

Opțiunea pentru a solicita o carte de identitate poate fi exprimată oricând de titular, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.

Documentele vor fi prezentate în original
  • Începând cu data de 01.08.2025, cererea pentru eliberarea cărții de identitate electronice se poate depune la orice serviciu de evidență a persoanelor, indiferent de locul de domiciliu.
  • CEI poate fi ridicată de la orice serviciu de evidență a persoanelor, în funcție de opțiunea solicitantului.
  • Termenul de eliberare se prelungește cu 10 zile lucrătoare față de cel stabilit la nivelul serviciului de evidență la care a fost depusă cererea.
  • În situații deosebite cartea de identitate electronică poate fi eliberată în termen de 5 zile.

Informații referitoare la cartea electronică de identitate pot fi găsite pe:
https://carteadeidentitate.gov.ro/ și https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei

 
  • Cartea de identitate simplă (CIS)
-are dimensiune standardizată, conform normelor europene, asemenea unui card bancar;
- face dovada identității, a cetățeniei și a domiciliului în România;
- nu constituie document de călătorie în statele membre ale U.E.;
- nu permite titularului accesarea serviciilor publice sau private electronice;
- se eliberează în termen de 30 de zile de la data solicitării, fără posibilitatea urgentării.

Costuri: 40 de lei, se achită la ghișeele unităților CEC Bank și la automatele de plată SelfPay.

Documentele vor fi prezentate în original

 
  • Cartea de identitate provizorie (CIP)
-este eliberată persoanelor care nu dețin actele necesare eliberării unei cărți de identitate

Cererea se depune prin programare online, accesând https://programari-ci.primarie3.ro/ sau prin prezentarea la ghișeu, fără programare, în limita posibilităților.

Costuri: 1 leu, se achită astfel:
- la ghișeu - numerar sau cu card bancar;
- pe ghișeul.ro: Sector 3 - Impozite și Taxe Locale - CUI 4420465 - alte venituri din prestări de servicii și alte activități/taxa pentru emiterea unei cărți de identitate - Evidența Populației;
- cont bancar TREZORERIA Sector 3: RO04 TREZ 7032 1G33 5000 XXXX


Opțiunea pentru a solicita o carte de identitate poate fi exprimată de către titular pentru motivele: 
expirare valabilitate, schimbare domiciliu, pierdere, distrugere, deteriorare,
furt, schimbarea datelor de stare civilă, schimbarea fizionomiei, sexului, schimbarea domiciliului din străinătate în România

Actele necesare se regăsesc pe:
https://www.primarie3.ro/index.php/informatii_publice/acte_necesare  

 
  • Cartea de identitate provizorie pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate și reședință în România (CIP CRDS)

- este eliberată persoanelor care dețin pașaport de cetățean român cu domiciliul în străinătate și locuiesc temporar pe teritoriul României
Cererea se depune prin programare online, accesând https://programari-ci.primarie3.ro/ sau prin prezentarea la ghișeu, fără programare, în limita posibilităților.

Costuri: 1 leu, se achită astfel:
- la ghișeu - numerar sau cu card bancar;
- pe ghișeul.ro: Sector 3 - Impozite și Taxe Locale - CUI 4420465 - alte venituri din prestări de servicii și alte activități/taxa pentru emiterea unei cărți de identitate - Evidența Populației;
- cont bancar TREZORERIA Sector 3: RO04 TREZ 7032 1G33 5000 XXXX


Opțiunea pentru a solicita o carte de identitate poate fi exprimată oricând de către titular.

Actele necesare se regăsesc pe:
https://www.primarie3.ro/index.php/informatii_publice/acte_necesare  

Documentele vor fi prezentate în original

 
  • Viza de reședință
- este eliberată persoanelor care locuiesc mai mult de 15 zile la o altă adresă decât cea prevăzută în actul de identitate

Cererea se depune prin programare online, accesând https://programari-ci.primarie3.ro/ sau prin prezentarea la ghișeu, fără programare, în limita posibilităților.

Costuri: gratuit

Actele necesare se regăsesc pe:
https://www.primarie3.ro/index.php/informatii_publice/acte_necesare  

Documentele vor fi prezentate în original
Cele trei sedii ale Direcției Generale de Evidența Persoanelor Sector 3 sunt:
 
  • Serviciul Evidență 1- str. Matei Basarab nr. 32, Corp C, Sector 3;
  • Serviciul Evidență 2 - str. Nerva Traian nr. 1 bloc K6, Tronson II;
  • Serviciul Evidență 3 - str. Nerva Traian nr. 1 bloc K6, Tronson II
                 

Termene de eliberare pentru Cartea de Identitate:

Termenele de eliberare a actelor de identitate, stabilite la nivelul Serviciilor 1, 2 și 3 de Evidența Persoanelor de pe raza Sectorului 3, sunt:

 
  • 30 de zile lucrătoare, pentru cărțile de identitate provizorii solicitate pentru motivul „lipsă locuință” sau „lipsă dovadă adresă de domiciliu”, acestea necesitând verificări în teren (termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile);
  • 5 zile lucrătoare, pentru cărțile de identitate provizorii solicitate pentru lipsă certificate de stare civilă;
  • 5 zile lucrătoare, pentru vize de reședință.

Direcția Generală de Evidența Persoanelor Sector 3 pune la dispoziția persoanelor cu dizabilități un ghișeu special în str. Nerva Traian nr. 1 unde acestea pot depune documentele în vederea emiterii unui act de identitate.
De asemenea, conform legii nr. 280/2023, au prioritate femeile gravide și persoanele însoțite de copii cu vârsta de până la 5 ani, la ghișeele înființate în acest sens.



 


   
DIRECTIA GENERALA DE EVIDENTA  PERSOANELOR SECTOR 3
DIRECTOR
Director General: Nicușor ARMEANU Tel: 021.340.31.46
Fax: 021.340.31.47
evidenta.persoane@primarie3.ro
MARTI: 8.30-10.00
MIERCURI: 8.30-10.00
Str. Nerva Traian nr.1 bloc K6 Tronson II
SERVICIUL ECONOMIC
Sef serviciu: Mihaela POP Tel: 021.340.31.46
Fax: 021.340.31.47
  Str. Nerva Traian nr.1 bloc K6 Tronson II
SERVICIUL EVIDENTA 1
Sef serviciu: Costinel ANDREI Tel: 0759993142
Email: evidenta.persoane@primarie3.ro
LUNI- 8.30-18.30
MARȚI – 8.30-15.00
MIRECURI- 8.30-15.00
JOI – 8.30-15.00
VINERI – 8.30-14.00
 
Str. Matei Basarab nr. 32, Corp C, Sector 3
SERVICIUL EVIDENTA 2
Sef serviciu: Daniel-Constantin CARDAȘ

Tel: 021.340.31.46
Fax: 021.340.31.47
Email: evidenta.persoane@primarie3.ro

LUNI: 8.30-15.00
MARȚI: 8.30-15.00
MIERCURI: 8.30- 18.30
JOI: 8.30-15.00
VINERI: 8.30- 14.00
 
Str. Nerva Traian nr.1 bloc K6 Tronson II
SERVICIUL EVIDENTA 3
Sef serviciu: Ioana UNGUREANU Tel: 021.340.31.46
Fax: 021.340.31.47
Email: evidenta.persoane@primarie3.ro
 
LUNI: 8.30-15.00
MARȚI: 8.30-15.00
MIERCURI: 8.30- 18.30
JOI: 8.30-15.00
VINERI: 8.30- 14.00
 
Str. Nerva Traian nr.1 bloc K6 Tronson II
SERVICIUL STARE CIVILA
Sef Serviciu: Georgeta CRISTESCU

Tel: 021.318.03.09
Fax: 021.794.75.28
Email: casatoriisector3@gmail.com

 

  Bd. Mircea Voda nr. 5
Program de lucru cu publicul

Tel: 021.318.03.09
Fax: 021.794.75.28
Email: casatoriisector3@gmail.com

 

LUNI: 9.00-14.00
MARȚI: 9.00-14.00
MIERCURI: 09.00-14.00
JOI: 9.00-14.00
VINERI: 9.00- 12.00
Bd. Mircea Voda nr. 5
BIROU CORESPONDENTA
Depunere cerere duplicat certificate

Tel: 021.318.03.09
Fax: 021.794.75.28
Email: casatoriisector3@gmail.com

 

LUNI: 9.00-14.00
JOI: 9.00-14.00
Bd. Mircea Voda nr. 5
Eliberari certificate

Tel: 021.318.03.09
Fax: 021.794.75.28
Email: casatoriisector3@gmail.com

 

MARTI: 9.00-14.00
VINERI: 9.00-12.00
Bd. Mircea Voda nr. 5
BIROU DECESE 
Depunere si eliberare

Tel: 021.318.03.09
Fax: 021.794.75.28

 

LUNI: 9.00-14.00
MARȚI: 9.00-14.00
MIERCURI: 9.00-14.00
JOI: 9.00-14.00
VINERI: 9.00- 12.00
SAMBATA: 10-00-13.00
Nu se lucreaza cu publicul in zilele de Duminica si in datele de 25 Decembrie si 1 Ianuarie
Bd. Mircea Voda nr. 5

DOCUMENTE


RAPOARTE DE ACTIVITATE